Co to jest Google AdWords i jak to działa?
Google AdWords to platforma reklamowa, która pozwala reklamodawcom płacić za umieszczanie reklam na stronach wyników wyszukiwania Google.
Google Ads to płatne reklamy, które pojawiają się obok bezpłatnych wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google i innych miejscach w sieci. Reklamy są wyświetlane zgodnie z systemem licytacji, a licytowane oferty konkurują o przestrzeń reklamową.
Reklamodawca płaci określoną kwotę za każdym razem, gdy ktoś kliknie w jego reklamę, a koszt ten można podzielić między różne kanały reklamowe.
Jak Google Ads umożliwia firmom docieranie do klientów na masową skalę
Google Ads to nie tylko platforma reklamowa. Jest to również platforma business-to-business (B2B), która zapewnia firmom możliwość dotarcia do klientów na masową skalę. Umożliwia firmom tworzenie reklam i kierowanie ich do określonych odbiorców i grup demograficznych w celu zwiększenia sprzedaży.
Google Ads jest używany do wielu różnych celów, takich jak marketing, generowanie leadów, promocja produktów i nie tylko. Najpopularniejszym przypadkiem użycia Google Ads jest wykorzystanie go jako narzędzia marketingowego przez firmy, które muszą dotrzeć do klientów, aby sprzedawać swoje produkty lub usługi. Kiedy firma korzysta z Google Ads do promowania swoich produktów, zwykle koncentruje się na słowie kluczowym lub reklamie, które są wymienione w „Sieci wyszukiwania”. Dzieje się tak, ponieważ ta sieć będzie wyświetlana osobom, które wyszukują w Google dane słowo kluczowe lub temat.
Rosnąca rola Google w świecie biznesu — jak zmienia sposób działania firm
Google nie jest już tylko wyszukiwarką. Przekształcił się w narzędzie biznesowe, które pomaga firmom znajdować informacje najbardziej odpowiadające ich potrzebom i poprawiać ich produktywność.
Google zmienił sposób działania firm i nadal robi to w jeszcze szybszym tempie. Narzędzia biznesowe Google nie tylko zmieniają sposób w jaki firmy znajdują informacje, ale także zmieniają sposób ich działania. Pierwszym krokiem do sukcesu z narzędziami biznesowymi Google jest zrozumienie, do czego są one zdolne i co mogą dla Ciebie zrobić. Aby pomóc Ci zrozumieć, do czego te narzędzia są zdolne (a co najważniejsze, w jaki sposób mogą Ci pomóc), zebraliśmy poniżej informacje na temat tych trzech narzędzi biznesowych, które w naszej ocenie są skuteczne: AdWords, Analytics i strony Google+ Lokalne firmy.
1. AdWords: reklama w wyszukiwarkach AdWords to narzędzie, które pozwala firmom płacić za przestrzeń reklamową w wyszukiwarce Google. To narzędzie doskonale nadaje się do docierania do potencjalnych klientów w określonych lokalizacjach lub do reklamowania produktów lub usług. Koszt różni się w zależności od użytych słów kluczowych (lub fraz), lokalizacji reklamy i czasu trwania reklam.
2. Analytics: Analytics zapewnia wgląd w skuteczność kampanii marketingowych w wyszukiwarkach. To narzędzie jest ważne dla optymalizacji kampanii marketingowych i reklamowych w wyszukiwarkach.
Poza powyższymi google Ads posiada kilka innych ciekawych i interesujących narzędzi do analizy Twojej kampianii. Są to :
Konwersje: Konwersje odnoszą się do liczby osób, które klikają witrynę lub reklamę, dokonują sprzedaży lub robią coś innego, czego od nich oczekujesz. Dla firm ważne jest śledzenie konwersji, ponieważ pokazuje to, jak skuteczna jest ich kampania marketingowa.