Wymiana sprzętu IT w firmie – co warto wiedzieć?

Każde urządzenie posiada swoją własną żywotność, dlatego w pewnym momencie przyjdzie ten nieunikniony moment konieczności wymiany sprzętu IT w firmie. Zakup nowych urządzeń to jedno wyzwanie, ale co zrobić ze starym wyposażeniem? Są dwa sposoby na zarobienie na starym sprzęcie – sprzedaż urządzeń skupowi lub wykup pracowniczy. Co warto wiedzieć o obu opcjach? Odpowiadamy!

Wymiana urządzeń w firmie – jak do tego podejść?

Wymiana sprzętu komputerowego w firmie wiąże się nie tylko z zakupem nowych urządzeń. To także dylemat, co zrobić ze starym wyposażeniem. Owszem, można je przechowywać w magazynie, jednak jest to rozwiązanie bardzo nieopłacalne. Zalegający sprzęt zajmuje zbędnie miejsce, a oprócz tego z każdym rokiem traci na swojej wartości. Jakie są więc rozwiązania, które pozwolą sobie poradzić z tym problemem?

Skup sprzętu, czyli jak pozbyć się starych urządzeń z zyskiem

Jeżeli zastanawiasz się, co zrobić z używanymi urządzeniami z firmy, odkup sprzętu przez wyspecjalizowaną firmę jest jedną z możliwości. Tego typu przedsiębiorstwa oferują cały pakiet usług, który ułatwi bezproblemową wymianę sprzętu w naszym biurze. Wśród wspomnianych usług znajdują się m.in. audyt techniczny, wycena realnej wartości sprzętu po eksploatacji, a także wykup niepotrzebnych urządzeń.

Celem audytu technicznego jest określenie funkcjonalności sprzętu i jego wartości rynkowej. W jego trakcie dokonuje się oceny parametrów wizualnych oraz parametrów technicznych. Dzięki przeprowadzeniu szczegółowego audytu możliwe jest opracowanie wyceny wartości rynkowej używanych urządzeń. Firma zajmująca się odkupem przygotowuje specjalistyczny raport i zestawienie danych.

Po przeprowadzeniu powyższych działań firma decyduje o odkupie urządzeń. Wśród nich mogą się znaleźć różne sprzęty elektroniczne, takie jak komputery, laptopy, dyski, podzespoły czy smartfony. Tego rodzaju współpraca jest możliwa na poziomie jednorazowej transakcji, ale również nawiązania stałych kontaktów. Oprócz tego takie firmy oferują profesjonalne doradztwo na każdym etapie wymiany sprzętu.

Wykup pracowniczy – na czym polega?

Alternatywą dla sprzedaży nieużywanego sprzętu zewnętrznej firmie jest tzw. wykup pracowniczy. Polega on na odsprzedaniu swoim pracownikom sprzętu komputerowego po zakończeniu okresu eksploatacji urządzenia lub przy okazji jego wymiany. Jeżeli urządzenia są sprawne, a w firmie znajdują się pracownicy chętni na ich nabycie, dobrym pomysłem może być zastosowanie tego rozwiązania.

W tym przypadku również istnieją firmy, które mogą pomóc w przeprowadzeniu całego procesu. Na czym polega tego typu pomoc? Profesjonalna firma odbiera sprzęt, transportuje go do siebie, a następnie dopełnia wszelkich formalności z poszanowaniem zasad bezpieczeństwa obowiązujących w firmie. Bardzo ważnym elementem procesu jest usunięcie zalegających na komputerze lub telefonie danych służbowych.

Materiał zewnętrzny

Redakcja elektroodpadyprostezasady.pl